W jaki sposób trzeba przeprowadzać gwintowanie w aluminium i co powinna wykonać osoba, która nigdy jeszcze nie przeprowadzała tego typu gwintowania?

Osoby, które jeszcze nigdy nie przeprowadzały wiercenia oraz gwintowania aluminium, muszą koniecznie wykonać wcześniej próby na pewnym kawałku aluminium.
Gwintowanie w aluminium odróżnia się znacznie od gwintowania w stali.

gwintowanie w aluminium

Autor: Grzegorz
Źródło: http://www.flickr.com
izolacja instalacji

Autor: Armacell
Źródło: Armacell

Należy wykonywać je bez pośpiechu oraz bardzo starannie. Obrotowa prędkość wiertła powinna być jak najmniejsza a wiertło i miejsce wiercenia powinno się zwilżać denaturatem. Najpierw warto wywiercić otwór o małej średnicy na przykład 1,5-2 mm, a potem go rozwiercić do wielkości, która jest nam potrzebna. Potem trzeba nagwintować otwór również przy zastosowaniu denaturatu. Takie gwintowanie należy wykonywać cyklicznie i po jakichkolwiek kilku obrotach trzeba wkręcić gwintownik oraz usunąć pozostałości aluminium. Potem trzeba gwintować dalej.

Gdy ciekawi Cię przedstawiany temat, to odsyłam do strony (http://www.smartblinds-shop.eu/silnik-smartblinds-do-rolet-zaluzji.html), gdyż odnajdziesz tutaj wiele fascynujących zagadnień w tym temacie.

Próba nacinania całego gwintu za jednym podejściem łatwo zakończyć się może całkowitym zepsuciem gwintu, który jest nacięty albo złamaniem gwintownika. Zniszczenie gwintu czy zakleszczenie i złamanie wiertła lub gwintownika zeszpeciłoby radiator, ale także zaowocowało by kłopotami przy wyborze innych miejsc na dziury.

Przed przystąpieniem do pracy tego typu jak gwintowanie w aluminium trzeba obowiązkowo od radiatora odkręcić wentylator, żeby nie był on zepsuty przykładowo opiłkami z aluminium, które mogłyby się dostać do Wnętrza jednostki napędowej. Na początku gwintowania w aluminium należy wywiercić 2 otwory, które mają średnicę 2,3 i 2,4 mm, a później nagwintować je gwintownikiem M3. Jeden z otworów będzie służyć do przekręcania systemu scalonego, drugi z kolei do przykręcenia wspornika.

Wspornik taki z blachy o formie litery L niezbędny jest do dodatkowego powiązania płytki oraz radiatora. Kiedy w czasie wiercenie otwór „ucieknie”, można bez trudu skorygować defekt. Należy wtedy przylutować układ scalony na adekwatnej wysokości.
Both comments and pings are currently closed.